ICT Európa Holding BLOG

2017.júl.07.
Írta: jkict Szólj hozzá!

Adóoptimalizálás új személygépkocsi beszerzése esetén

1. rész: Áfa 

 Sok partnerünknél merül fel kérdésként, hogy a vállalkozás által vásárolni kívánt új személygépjármű esetén milyen finanszírozási formák jöhetnek szóba, milyen adóelőnyök merülhetnek fel a különböző esetekben, egyáltalán melyik éri meg jobban, saját forrásból vásárolni, lízingelni, esetleg tartós bérleti szerződést kötni?!

 Cikkünk nem tartalmaz teljeskörű elemzést (pl. az egyes finanszírozási formák költségeivel kapcsolatban - kamat, egyebek -), inkább az egyes esetekben elérhető adóoptimalizálási lehetőségekre kívánjuk felhívni a figyelmet.

Fő szabály szerint adót nem lehet levonni a személygépjármű beszerzéskor és az üzemeletetés során felmerült költségek esetében.

Egy új személygépkocsi beszerzéssel kapcsolatban felmerülő legnagyobb adóterhet nyilvánvalóan az áfa jelenti, a maga 27 százalékos mértékével. Emiatt, amennyiben az adminisztrációs terhek vállalhatóak (útnyilvántartás, mely manapság megvalósulhat teljesen automatizált mobil alkalmazás segítségével is), érdemes megfontolni a nyílt végű lízing vagy az operatív lízing lehetőségét a készpénzes vásárlással illetve a zárt végű lízinggel szemben, melynek köszönhetően, legalább az igazolt céges használat arányában visszaigényelhetővé válik a személygépkocsit terhelő előzetesen felszámított áfa.

 

Saját forrás

Zárt

Nyílt

Tartós bérlet

 

Induló díj

az ÁFA nem igényelhető vissza, a teljes áfát induláskor meg kell finanszírozni

az ÁFA nem igényelhető vissza, a teljes áfát induláskor meg kell finanszírozni

az ÁFA visszaigényelhető az igazolt céges használat arányában

az ÁFA visszaigényelhető az igazolt céges használat arányában

 

Havi díj

nincs havi díj

a havi díjaknál nincs áfa tartalom

az ÁFA a futamidő elején került megfizetésre, mely nem igényelhető vissza

az ÁFA visszaigényelhető az igazolt céges használat arányában

az ÁFA visszaigényelhető az igazolt céges használat arányában

 Szerviz költség áfa

ÁFA visszaigényelhető az igazolt vállalkozási célú használattal arányosan, de legalább 50 %-ban

ÁFA visszaigényelhető az igazolt vállalkozási célú használattal arányosan, de legalább 50 %-ban

ÁFA visszaigényelhető az igazolt vállalkozási célú használattal arányosan, de legalább 50 %-ban

ÁFA visszaigényelhető az igazolt vállalkozási célú használattal arányosan, de legalább 50 %-ban

Üzemanyag költség

ÁFA levonással nem élhetünk

ÁFA levonással nem élhetünk

ÁFA levonással nem élhetünk

ÁFA levonással nem élhetünk

 

 Maradvány-érték

 

NINCS

 

A cég vásárláskor tulajdont szerez

 

NINCS

 

A futamidő végén a cég tulajdont szerez!

 

VAN

 

A megfizetést követően a cég tulajdont szerezhet!

a maradványérték után felszámított ÁFA már nem igényelhető vissza

 

MEGÁLLAPODÁS KÉRDÉSE


A bérleti időszak végén, de a cég nem szerezhet tulajdont!

a vállalkozásnál nem merülhet fel ÁFA tartalom.

 

2. rész: TAO

  1. KKV kamatkedvezmény

A KKV-k által fizetendő társasági adóból – annak 70 százalékáig – visszatartható a tárgyi eszköz beszerzéséhez, előállításához pénzügyi intézménytől igénybe vett, és kizárólag e célra felhasznált hitelre (ideértve a felhasznált hitel visszafizetésére igazoltan felvett más hitel) az adóévben fizetett kamat.  Az egyéb törvényi feltételek tekintetében adótanácsadóval való konzultációt javaslunk.

A kamatkedvezmény esetén nem feltétel, hogy a finanszírozott gépjármű újnak minősüljön vásárláskor/szerződéskötéskor, a kedvezmény igénybe vehető használt autó beszerzésével kapcsolatban fizetett beruházási hitel kamata után is.

Nem feltétel továbbá, hogy a vállalkozási tevékenységet közvetlenül szolgálja a gépjármű, tehát egyéb járműnek minősülő személygépkocsik vonatkozásában is jogosult a vállalkozás érvényesíteni a kamatkedvezményt.

  1. KKV Beruházási kedvezmény

A magánszemély tulajdonú mikro- és kisvállalkozás az adózás előtti eredményét a társasági adóalap megállapításakor csökkentheti - többek között - a korábban még használatba nem vett, a műszaki járművek közé sorolandó tárgyi eszköz üzembe helyezése érdekében elszámolt adóévi beruházások értékével, az egyéb törvényi feltételek esetén (adótanácsadóval való konzultációt javaslunk).

A kedvezményt a beszerzett gépjárművek vonatkozásában akkor lehet érvényesíteni, amennyiben a tevékenység tárgyául szolgálnak (fuvarozó cég/taxi/autó bérbeadás), vagy a tevékenység folytatásához szorosan kapcsolódnak és rendszeresen használja azokat a vállalkozás, továbbá, ha a tevékenység a jármű használata nélkül szokásos módon nem folytatható (például a vevőkkel kötött szerződésben kiszállítás is szerepel, melyhez elengedhetetlen a jármű megléte vagy például könyvvizsgáló cégnél kizárólag kiküldetéshez használt jármű esetén).

  1. Költségelszámolás

Mikor csökkenti a társasági adót a gépjármű beszerzésével kapcsolatos kiadás?

 

Zárt

Nyílt

Tartós bérlet

 

Induló díj

Nem számolható el költségként egy összegben, az amortizáció során, arányosan kerül elszámolásra a költség

Nem számolható el költségként egy összegben, az amortizáció során, arányosan kerül elszámolásra a költség

Elszámolható költségként az induló díj a bérleti időszak alatt arányosan csökkenti az adóalapot.  

 Havidíj díj

a havi díj kamat tartama ráfordítás

a havi amortizáció is költségként jelenik meg (évente a beszerzési ár 20 százaléka)

az ÁFA a futamidő elején került megfizetésre, mely nem igényelhető vissza ,emiatt költségként csökkenti a Tao alapot

a havi díj kamat tartama ráfordítás

a havi amortizáció is költségként jelenik meg (évente a beszerzési ár 20 százaléka)

a havi díj magán célú használatra jutó vissza nem igényelhető áfa tartalma költségként csökkenti a Tao alapot

a teljes havi díj költség     

ebben az esetben nincs amortizációs költség

 

a havi díj magán célú használatra jutó vissza nem igényelhető áfa tartalma költségként csökkenti a Tao alapot

 

Nyilvántartás

 

A cég könyveiben szerepel és a cég amortizálja

 

A cég könyveiben szerepel és a cég amortizálja

 

Nem cég könyveiben szerepel és nem a cég amortizálja

 

ÖSSZEFOGLALÁS

Az áfa részleges visszaigénylésének lehetősége, a fizetett kamatok után járó adókedvezmény (akár kamatmentes hitel, megfelelő Tao fedezet esetén) azt eredményezi, hogy a jelenlegi adótörvények mellett érdemesebb lehet nyíltvégű lízingben megvenni a gépjárművet, mint saját forrásból. A felszabaduló pénzünket be is fektethetjük, amire kamatot kapunk, vagy a szabad tőke a cégben termelhet további hasznot.

A fenti cikk tájékoztatási céllal készült és nem minősül adótanácsadásnak. Új személygépkocsi beszerzés előtt javasoljuk adótanácsadóval felvenni a kapcsolatot, aki az adott vállalkozás és a körülmények teljeskörű ismeretében, azok elemzése után, még pontosabb információkkal szolgálhat a megtakarítási lehetőségekről, illetve az esetleges adókockázatokra fel tudja hívni a vállalkozás figyelmét.

Felmerül kérdések esetén, forduljon munkatársainkhoz bizalommal!

 

Tel: +36-1-33-44-279

E-mail: info@icteuropa.hu

www.icteuropa.hu

Amennyiben ITT megadja adatait, tanácsadó kollégánk felkeresi!

 

Költöztessük a céges adatainkat a felhőbe?

A felhőalapú informatikai rendszerek mellett nem mehetünk el szó nélkül, ez napjaink legerősebb informatikai trendje. Az alábbi a rövid cikkben összefoglaltunk pár érdekességet a témával kapcsolatban.

A virtualizáció mint a legújabb trend az informatika világában alapvetően több előnyével szolgálja hatékonyan a vállalatokat.

felho_megoldas.jpeg

  • KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG

A felhő alapú szoftverek mentesítik a vállalatokat az asztali szoftverek felügyeletéből, frissítéseiből és licence díjaiból fakadó költségektől, illetve a kompatibilitási gondjaik is megoldódnak. A felhőalapú informatika jelentős kiadástól kíméli meg a vállalatokat, mert a fizikai eszközökkel kapcsolatos kiadások és problémák minimalizálhatók. A nagyobb informatikai beruházások költségei nem egyszeri beruházásként, hanem havi részletekben jelentkeznek és az üzleti tevékenység és ebből következően a felhasználók számának bővülésével arányosan növekednek. A felhő alapú megoldások minden tevékenységi körrel rendelkező vállalat számára megoldásokat kínálhatnak, bővíthetőségüknek és testreszabhatóságuknak köszönhetően, így a felhasználóknak nem kell a felesleges funkciókért fizetni.

  •  BIZTONSÁG

 A felhőben tárolt adatok védelme magas szintű és az elérhető legjobb és olyan jellegű megoldásokkal védett, amiket csak a legnagyobb vállalatok engedhetnek meg maguknak. , További előnye a felhőben tárolt adatoknak, hogy nincsenek kitéve egyedi, fizikai káreseményeknek, mint például a vízkár vagy tűzkár. Az információ magas szintű védelmét a szolgáltatók professzionális szakértőkkel és üzemeltetési körülményekkel biztosítják partnereik számára. Ezzel szemben vállalatoknál működő, gyakran sérülékeny informatikai rendszerek nem központosítottak, kézi beavatkozást igényelnek, amik megemelik az emberi hiba lehetőségét és a rendszer veszélyeztetettségét, míg a felhő alapú megoldásoknál automatizált folyamatokkal találkozhatunk, és szigorú titkosítási módszerekkel.

  • GYORS ÁTÁLLÁS, BEVEZETÉS

A cégvezetők első gondolata a felhő alapú rendszerekkel kapcsolatban, hogy az átállás, bevezetés sok időt és energiát vesz igénybe. Tapasztalataink szerint egy jól megválasztott tanácsadó cég bevonásával ez csekély többlet energiát igényel. Szakértő kollégánk segít Önnek az igényeihez illő felhő alapú megoldás kiválasztásában, testre szabásában, meglévő adatai migrációjában az új rendszerbe. A legfontosabb talán, hogy munkatársai szakértőjévé váljanak, és kiismerjék a felhő alapú megoldás minden funkcióját, hisz egy új rendszert nem csak bevezetni kell, hanem fontos, hogy a vállalat mindennapi életébe, működésébe is beépüljön, szerves része legyen a napi munkavégzésnek. A maximális hatékonyság érdekében minden felhasználó oktatáson sajátíthatja el az új szoftverben rejlő lehetőségeket, így a teljes fejlesztés pozitív hatással lehet az üzletmenetére.

Amennyiben Ön is érdeklődik a felhő alapú informatika iránt, kérjen személyre szabott konzultációt a témában.

Hogyan védekezzünk a titkosító és zsaroló vírusok ellen?

Szeretnénk felhívni figyelmet, hogy az Interneten újabb titkosító – és zsaroló vírus terjed, Wannacry néven – sajnálatos módon nagyon hatékonyan. A vírus alapvetően email-ek útján terjed, így fokozott figyelmet kell fordítani minden ismeretlen feladótól származó levéllel kapcsolatban.

Az email-ekben található gyanúsnak tűnő linkeket és mellékleteket ne nyissák meg, hanem jelezzék a rendszergazdának, akik meg fogják vizsgálni az adott levelet.
 
Fontos tudni, hogy az ilyen vírussal fertőzött gépekről nem lehet adatot visszaállítani (csak mentésből) és mivel a gépek hálózatba vannak kötve, így a vírus mindenhová el fog terjedni az adott gépről, beleértve a szervereket is!
 
Amennyiben valakinél megjelenne a vírus, az első és legfontosabb teendője, hogy a hálózatról azonnal húzza le a gépet és jelentse be a fertőzést az üzemeltetőnek!

A szoftver gyártók a biztonsági frissítéseket a különböző verziójú szoftverekre folyamatosan adják ki, amelyek telepítését minden gépen a rendszergazda el tudja végezni. Ennek megtörténtéről érdemes a rendszergazdától visszaigazolást kérni.

Az érzékeny adatok védelme - folyamatos IT kihívások

Minden cégnél vannak érzékeny adatok. Ezek lehetnek árlisták, vevőlisták, melyeket a vállalkozás nem szeretné, ha a konkurenciához kerülnének. Bizonyos információk munkatársainkra tartoznak, bizonyos információk viszont nem.

Az esetek nagy részében belső adatlopás történik, hiszen elég egy elégedetlen alkalmazott, aki úgy gondolja, hogy bizonyos információk a jövőben számára hasznosak lehetnek, és ezen információkat kiírja CD-re, vagy kimenti egy saját meghajtóra vagy leküldi magának e-mail-ben.

Az e-mail-es forgalmat lehet figyelni, annak nyoma van. Be lehet állítani például, hogy bizonyos szóösszetétel esetén automatikusan kapjon a cégvezető másolatot a levélből, vagy akár a kiküldés előtt, jóváhagyásra a vezetőnek megküldésre kerüljön. Sőt arra is van lehetőség, hogy bizonyos alkalmazottaknál (általában az új kollégáknál szokták ezt alkalmazni) minden e-mail-ből kapjon a vezető egy másolatot.

Létezik fizikai védelem is. Amennyiben a kollégáknak a mindennapi munkájuk során nincs szükségük arra, hogy például pendrive-ot vagy külső winchestert használjanak, akkor az USB portok-at (kimeneteket) nagyon egyszerűen lehet korlátozni, vagy akár vezetői jelszóval védeni. Ugyan ez a helyzet a CD/DVD író használatával is.

Annak ellenére, hogy 100 %-s megoldás nincs az adatlopások ellen, a tapasztalatunk az, ha a munkatársak, látják, hogy egy átgondolt, biztonságos IT rendszere van a cégnek, akkor komoly rizikót vállal az a munkatárs, aki ilyen adatlopáson töri a fejét. Néhány fontos beállítással jelentősen csökkenteni lehet az adatlopások előfordulásának esélyét, és itt sem érdemes felesleges kockázatot vállalni a cégeknek, mikor van rá megoldás.

Az adatlopások megelőzésében is az ICT Európa Network IT tanácsadó munkatársaink szívesen állnak rendelkezésére! Forduljon hozzánk bizalommal!

Munkaerő mobilitást támogató kedvezmények összehasonlítása

 

szollosy_jeno_100.jpegI. MOBILITÁS CÉLÚ LAKHATÁSI TÁMOGATÁS, amikor a munkavállaló bérel ingatlant és azt a munkáltató lakhatási támogatással segíti. Maximálva van az adómentesen adható támogatás havi összege. Egy lakás tekintetében, csak egy munkavállalónak jár ez a támogatás.

II. MUNKÁSSZÁLLÓ, SZOLGÁLATI LAKÁS. A munkáltató tulajdonol, vagy bérel ingatlant. Ennél a megoldásnál nincs értékhatár, az ilyen jellegű nem pénzbeli hozzájárulás teljes költsége adómentes a feltételek teljesülése esetén, viszont ebben az esetben lakóhelyiségenként legalább egy munkavállalót szükséges elhelyezni, egy lakóhelyiséggel rendelkező önálló ingatlan (pl. garzonlakás) esetében a lakóhelyiségben legalább két munkavállalót.

 

I. eset, a mobilitási célú adómentes lakhatási támogatás részletesen.

A részletes előírásokat a Szja törvény 1. számú mellékletének 2.11 és 9.7. pontja tartalmazza.

Mekkora összeg adható adómentesen?

Adómentes a mobilitási célú támogatás havi értékéből:

  • a foglakoztatás első 24 hónapjában a minimálbér 40 százalékát, (51.060 Ft)
  • a foglakoztatás második 24 hónapjában a minimálbér 25 százalékát,
  • a foglakoztatás 24. hónapját követő 12 hónapban a minimálbér 15 százalékát

meg nem haladó támogatás.

A hatálybalépést megelőzően elkezdődött foglalkoztatás esetén a foglalkoztatás első hónapjának a 2017. év január hónapját kell tekinteni.

Kinek adható?

A munkáltató által nyújtott lakhatási támogatás abban az esetben tekinthető mobilitási célú lakhatási támogatásnak, ha a munkáltató azt olyan munkavállalónak nyújtja:

- akivel határozatlan időtartamra szóló és legalább heti 36 órás munkaviszonyt létesít,

- akinek az állandó lakóhelye és a munkavégzés helye legalább 60 km-re van egymástól,

- vagy a munkavégzés helye és az állandó lakóhelye közötti, naponta, tömegközlekedési eszközzel történő oda- és visszautazás ideje a 3 órát meghaladja,

- aki nem rendelkezik saját tulajdonú ingatlannal 60 kilométeren belül vagy oda-vissza 3 órányi távolságra a munkahelyétől, illetve a megelőző 12 hónapban sem rendelkezett ilyen ingatlannal

Milyen ingatlanra?

- A cég tulajdonában lévő ingatlanban laknak a munkavállalók.

- A cég által bérelt ingatlanban laknak a munkavállalók.

- A dolgozó bérli a lakást, s bizonylattal igazolja havonta az általa kifizetett lakbért a munkáltatónál.

A munkáltatónak az adóévet követő év január 31-éig munkavállalónként adatot kell szolgáltatnia az adómentes támogatásban részesített magánszemélyek nevéről, adóazonosító jeléről, a munkavállaló által bérelt lakás címéről. 

Amennyiben munkavállaló által bérelt ugyanazon lakás tekintetében több magánszemély is jogosult adómentes lakhatási támogatás igénybevételére, azt közülük csak - a döntésük szerinti - egyikük veheti igénybe.

Társasági adó

A társasági adóalany munkáltatók csökkenthetik az adózás előtti eredményüket:

- a mobilitási támogatás címén kifizetett összeggel (de legfeljebb az adózás előtti nyereség összegével) [Tao tv. 7. § (1) bekezdés ka) pont]. 

 

II. eset, munkásszállás részletesen

A nem pénzben kapott juttatások közül adómentes:

a Szja törvény 1. számú mellékletének 8.6 pont f) bekezdés szerint

„a szolgálati lakásban, munkásszálláson történő elhelyezés; e rendelkezés alkalmazásában munkásszállás a kifizető tulajdonát képező vagy általa bérelt olyan szálláshely, amely egy lakóhelyiséggel rendelkező önálló ingatlan esetében a lakóhelyiségben egynél több, több lakóhelyiséggel rendelkező önálló ingatlan esetében pedig lakóhelyiségenként legalább egy, a kifizetővel munkaviszonyban lévő olyan magánszemély elhelyezésére szolgál, akinek nincs lakóhelye azon a településen, ahol a munkahelye van; nem munkásszállás az a szálláshely, ahol a kifizető olyan magánszemélyt, illetve ennek hozzátartozóját szállásolja el, akivel a társasági adóról szóló törvény szerinti kapcsolt vállalkozásnak minősülő esetekben meghatározott kapcsolat áll fenn”

Jól látható, hogy a mobilitási célú támogatáshoz hasonlóan itt is szükség van a munkaviszonyra, feltétel továbbá, hogy ne legyen a magánszemélynek lakóhelye az adott településen.

Eltérések az előbbi ponthoz képest:

- a munkáltató bérli a szállást, vagy a munkáltató birtokában kell hogy legyen.

- szobánként legalább egy munkavállalót kell elhelyezni a lakásban (garzonban kettőt).

- nincs értékhatár, és egy ingatlanban több munkavállalót is tudok adómentesen támogatni

Társasági adó

A társasági adóalany munkáltatók csökkenthetik az adózás előtti eredményüket:

- az adóévben elszámolt költséggel ráfordítás, de legfeljebb az adózás előtti nyereség összegével, a munkásszállás kialakítására (bekerülési érték, felújítás), fenntartására, üzemeltetésére tekintettel továbbá a munkásszállás céljára bérelt ingatlan bérleti díjaként elszámolt összeggel.

[Tao tv. 7. § (1) bekezdés kb) pont].

Kétszeres költség elszámolási lehetőség.

Itt az éves zárás időszaka! Miért érdemes ilyenkor külsős adótanácsadót bevonni?

tao.jpeg
Az éves adótanácsadói átvizsgálások legfőbb célja az adózási kockázatok, illetve a legális adóoptimalizálási lehetőségek feltárása. Az erre vonatkozó irányított vizsgálatok fókuszában általában a társasági adó áll, hiszen ott több, mint 30 féle adókedvezmény lehetőség elérhető (a törvény “a"-tól “zs”-pontig sorolja azokat).

Az is elmondható, hogy a könyvelésnek a május előtti zárásnál nem az adókedvezmények vizsgálata élvez prioritást, hanem az előző évi könyvelés lezárása.

Cégünk az éves adótanácsadói átvizsgálások során a vizsgált cégek 83 %-nál talált adóoptimalizálásra lehetőséget. A jövőre vonatkozóan megtakarított adó összege Ügyfelenként átlagosan évi 2 100 ezer Forint volt.

Az adótanácsadó az éves felülvizsgálat során nem csak a társasági adó tekintetében vizsgálja az adóoptimalizálási lehetőségeket, hanem az iparűzési, valamint a szociális hozzájárulási adók kedvezményeinek kihasználását is ellenőrzi.

Ide vonatkozó releváns, korábbi bejegyzésünk:

Eltörölték a KKV beruházási adókedvezmény felső határát 

 

Ingatlan értékesítésből származó jövedelem adózása

Magánszemélyeknek fontos információ, hogy jelentős változás történt a személyi jövedelemadó törvényben.

2017. január 1-től bármely ingatlan (lakó és nem lakó ingatlanok egyaránt) értékesítéséből származó jövedelem a szerzés évét követő ötödik évtől kezdődően adómentessé válik (korábban ez a nem lakó ingatlanok esetében 15 év volt).

Miért érdemes adótanácsadót bevonni ingatlan értékesítés és akár már vásárlás vagy egyéb módon történő megszerzés (öröklés, ajándékozás) esetében?

Az adókulcs mértéke 15 %, illetve általában az ingatlan ügyleteken elért jövedelem mértéke is jelentős. Az adótanácsadó segítséget tud nyújtani

- a jövedelemszerzés időpontjának meghatározásában,

- a szerzési érték megállapításában, hiszen az eltér a vagyonszerzés módja függvényében,

- az adóköteles jövedelem meghatározásában, amennyiben 5 éven belül kerül eladásra az ingatlan, mivel nem feltétlen a teljes összeg után kell adót fizetni.

- az adófizetési kötelezettség évének megállapításában.

Öröklés esetén már az ingatlan megszerzésekor érdemes adótanácsadóhoz fordulni, mert a szerzési érték meghatározása nagyban befolyásolja a későbbi értékesítés során felmerülő adókötelezettség mértékét, melyet utólag már nem tud módosítani.

Adótanácsadó kollégáink szívesen segítenek a felmerülő ingatlan ügylet esetében! Forduljon koordinátor munkatársainkhoz bizalommal!

Változott a munkába járással összefüggésben fizetett költségtérítés

 

Módosította a kormány a munkába járással kapcsolatos utazási költségtérítésről szóló rendeletet, így 2017. január 13-ától megint csak 9 forintos kilométerpénzt kell fizetniük a munkáltatóknak.

Kilométerenként 15 forintnak csak a 60 százaléka jár kötelezően, míg további 6 forintot a munkáltató jóindulatától függően, mérlegelési jogkörében nyújthat a jogosultaknak a munkahely és a lakó- vagy tartózkodási hely között közforgalmú úton mért oda-vissza távolság figyelembevételével a munkában töltött napokra számítva.

 

Eltörölték a KKV beruházási adóalap kedvezmény felső határát


A KKV-k beruházási adóalap-kedvezményével kapcsolatban 2017-től megszűnt az adózás előtti eredmény csökkentésének 30 millió forintos korlátja (a pozitív adózás előtti nyereség lesz a felső határ). 


szandras_na_blog.jpegMi a KKV beruházási adókedvezmény?

Új eszköz beruházásnál bizonyos esetekben a törvény lehetőséget biztosít arra, hogy a beruhá
zás költségét kétszer érvényesítsük az adóalapban. Ezzel a beruházás értékének a 10 %-a visszaigényelhető

 Például 2016 február 1-én 20 millió forint értékű műszaki gépbeszerzés egyszer a hasznos élettartam során az amortizáció költségeként csökkenti az adóalapot, másodszor egy összegben érvényesíthető a társasági adóalapban csökkentő tételként, a beruházás évében. Ez 2 millió forint társasági adómegtakarítást jelent az adott cégnél, amennyiben igénybe veszik a kedvezményt.

 

Miért érdemes adótanácsadóval felülvizsgáltatni a kínálkozó társasági adókedvezmény lehetőséget és feltételrendszert?

A beruházások minősítése a legtöbb esetben nem egyértelmű, emiatt fel sem merül az adókedvezmény igénybevételének a lehetősége a vállalkozásnál. Ráadásul a törvényben foglalt kedvezmények csak akkor vehetőek igénybe, ha az irányadó uniós rendeletben foglaltalt feltételeknek is megfelel az adózó, valamint a tevékenysége.

Forduljon koordinátor és adótanácsadó munkatársainkhoz bizalommal!

TAO 2017 január 1-től hatályba lépő változásai

tao.jpegAlább négy pontban összefoglaltuk a január 1-től hatályba lépett legfontosabb társasági adót érintő változásokat.

- A korábbi 10, illetve 19 százalék helyett egységesen 9 százalék lett a társasági adó mértéke.

- A KKV-k beruházási adóalap-kedvezményével kapcsolatban 2017-től megszűnt az adózás előtti eredmény csökkentésének 30 millió forintos korlátja (a pozitív adózás előtti nyereség lesz a felső határ). A kedvezményről további hasznos infromációt az alábbi linken talál: Beruházási adóalap kedvezmény

- Új kedvezményként csökkenti az adózás előtti eredményt a mobilitási célú lakhatási támogatás adóévben juttatott összege, legfeljebb az adózás előtti nyereség összegéig.

- Még kedvezőbb a KKV kamatkedvezmény! A megfizetett kamat százalékos és abszolút összegű korlát nélkül, teljes egészében figyelembe vehető adókedvezményként (az adó 70 %-os mértékéig). Változás továbbá, hogy nem csak a 2017-ben, hanem a korábban megvalósított beruházáshoz felvett és még vissza nem fizetett hitel után is igénybe vehető a kedvezmény, amennyiben a beruházott eszközök még a vállalkozás könyveiben szerepelnek év végén.

Miért érdemes adótanácsadót bevonni a TAO bevallás összeállítása során?

A cégek jelentős része nem használja ki a törvény nyújtotta kedvezmény lehetőségeket. Azon cégek esetében, ahol élnek az alábbi kedvezményekkel, számos esetben tapasztaljuk, hogy nem a megfelelő módon és mértékben történik azok érvényesítése, amely adókockázatot vagy ki nem használt adómegtakarítást eredményez.

A társasági adó törvényben meghatározott adókedvezmények érvényesítésére utólag, önellenőrzéssel nincs lehetőség!

 Forduljon koordinátor és adótanácsadó munkatársainkhoz bizalommal!