Amikor egy vállalkozás túlnő a könyvelőjén - esettanulmány

gabor_n.jpgEgy Ügyfél, aki az elmúlt 3 évben óriási ütemben fejlődött, segítségünkkel felismerte azt a tényt, hogy a problémák a jelenlegi könyvelésében nem megoldhatóak a 2 fős külsős könyvelőirodával.

A problémák abból adódtak, hogy a Cég túlnőtt a szolgáltatóján, aki nem tudta megfelelően kezelni a fejlődés által generált plusz Ügyfélkéréseket (évközi főkönyv, korosított listák) és a megnövekedett bizonylatszámok miatti többletmunkát. A Cég egy adott számviteli, adózással kapcsolatos kérdésére bizonytalan válaszokat kapott vagy még azt sem. Egy új lehetőséghez, munkához szükséges aktuális főkönyvi adatszolgáltatást nem tudtak időben teljesíteni.

A Cég ügyvezetője a fentiek fényében arra a következtetésre jutott, hogy a cég működése megkívánja a komplexebb könyvviteli munkát és pontos megbízható adótanácsadói szolgáltatást ezért váltani szeretett volna.

A váltásnak egyetlen akadálya, az Ügyvezető nagymértékű szociális érzékenysége volt, miszerint nem akarta a váltási szándékát közölni a könyvelővel. Az egyetlen megoldást abban látta, hogyha a könyvelő véli magát alkalmatlannak, illetve szembesül saját hibájával. 

Az Ügyfél a fent említett célból megrendelt tőlünk egy adótanácsadói kockázatfeltárást, amelyben az elmúlt másfél év adózását és kockázatait vizsgáltuk meg.

A vizsgálat folyamán az Ügyvezető által feltételezett problémák ki nem használt lehetőségek konkretizálódtak, így a vizsgálati jelentésben feltárt 2,3 milliós ki nem használt adókedvezmény és az iparűzési adó csökkentésének téves megítélése, már elég szembetűnő probléma volt.

A könyvelő a jelentést elfogadta és az Ügyvezetővel történő személyes egyeztetésen a barátságukra való tekintettel azt javasolta, hogy nyugodtan keressen egy másik könyvelőirodát ahol minden szempontból biztonságban érezheti magát.